BUDAPEST - A SZÉCHENYI LÁNCHÍDHOZ ÉS A BUDAI VÁRALAGÚTHOZ KAPCSOLÓDÓ KÖZTERÜLETEK REKONSTRUKCIÓJA ÉS FEJLESZTÉSE
A projekt célja, hogy a tervezési területen a jelenlegi állapot (gépjármű közlekedés túlsúlya, részlegesen használható zöldfelület) megszüntetésével és a közterületek megújításával egységes arculatú, a szomszédos területekkel harmonizáló, vegyes forgalmú közlekedési csomópont jöjjön létre, a történelmi örökség és a meglévő adottságok figyelembevételével.
A Széchenyi rakparton a tervek szerint megmarad a dél felé egyirányú gépjármű közlekedés az Arany János utcáig. Az Arany János utca és a Széchenyi tér között gyalogos és kerékpáros forgalmi zóna jön létre, ahová csak az MTA gépjárművei hajthatnak be külön engedéllyel.
Az épülethomlokzatok vonalát a burkolat szintjén változó szélességű kiskockakő sáv hangsúlyozza. E sávtól számítva 1,5 m széles járda következik, melyről terméskő rácsos folyókába gyűlik össze a csapadékvíz és a járda mellett közvetlenül, Stockholm módszerrel telepített fasor számára hasznosul. A fasor egyedei között 6 m hosszú parkolóhelyek, illetve helyenként növényágyak kerülnek elhelyezésre. A ’2-es villamosvonal komplex felújításának előkészítése’ projektben feltüntetett korlát középvonala és az útpálya széle között 50 cm széles burkolt űrszelvényt biztosítottunk. Fenti elrendezéssel összesen 20 db parkolóhely kialakítására van lehetőség.
2023
Környezetrendezési engedélyezési terv
Megbízó: Budapest Közlekedési Központ Zrt.
Konzorciumi partner : Főmterv Zrt. (útterv, forgalomtechnika, közműterv, világítási terv)
Tájépítész tervező: Korzó Tervezési Stúdió Kft.
Látványterv: Kiss János (VR Works)
Területnagyság: 790 m2