SZÉCHENYI RAKPART

 

BUDAPEST - A SZÉCHENYI LÁNCHÍDHOZ ÉS A BUDAI VÁRALAGÚTHOZ KAPCSOLÓDÓ KÖZTERÜLETEK REKONSTRUKCIÓJA ÉS FEJLESZTÉSE

A projekt célja, hogy a tervezési területen a jelenlegi állapot (gépjármű közlekedés túlsúlya, részlegesen használható zöldfelület) megszüntetésével és a közterületek megújításával egységes arculatú, a szomszédos területekkel harmonizáló, vegyes forgalmú közlekedési csomópont jöjjön létre, a történelmi örökség és a meglévő adottságok figyelembevételével.

A Széchenyi rakparton a tervek szerint megmarad a dél felé egyirányú gépjármű közlekedés az Arany János utcáig. Az Arany János utca és a Széchenyi tér között gyalogos és kerékpáros forgalmi zóna jön létre, ahová csak az MTA gépjárművei hajthatnak be külön engedéllyel.

Az épülethomlokzatok vonalát a burkolat szintjén változó szélességű kiskockakő sáv hangsúlyozza. E sávtól számítva 1,5 m széles járda következik, melyről terméskő rácsos folyókába gyűlik össze a csapadékvíz és a járda mellett közvetlenül, Stockholm módszerrel telepített fasor számára hasznosul. A fasor egyedei között 6 m hosszú parkolóhelyek, illetve helyenként növényágyak kerülnek elhelyezésre. A ’2-es villamosvonal komplex felújításának előkészítése’ projektben feltüntetett korlát középvonala és az útpálya széle között 50 cm széles burkolt űrszelvényt biztosítottunk. Fenti elrendezéssel összesen 20 db parkolóhely kialakítására van lehetőség.

2023


Környezetrendezési engedélyezési terv


Megbízó: Budapest Közlekedési Központ Zrt.

Konzorciumi partner : Főmterv Zrt. (útterv, forgalomtechnika, közműterv, világítási terv)

Tájépítész tervező: Korzó Tervezési Stúdió Kft.

Látványterv: Kiss János (VR Works)

Területnagyság: 790 m2

Hasonló munkák

JÓZSEF ATTILA UTCA MEGÚJÍTÁSA

 

Az utca jellege két eltérő megjelenésre osztható: az árkádos házak szakasz és a park melletti szakasz. Az első szakaszon az árkádos oldalon csak járda kerül kialakításra, míg az északi oldalon egy fasor kerül elhelyezésre acél faveremrácsba. Az északi oldali járda jellemzően 4,5m széles, ahol a fák telepítése 10 m-es kiosztásban történik, amelyek között helyenként padok szolgálnak ülőfelületként és teszik mozgalmassá a fasor által meghatározott rendet.

A második szakaszon az északi oldalon jellemzően 7 m széles járda jön létre, a kiemelt növénykazetták a „Budapest új főutcájához” hasonlóan mészkőből készülnek. A 30 cm széles és 20 cm magas kazetták 6-10 m hosszan biztosítják a zöldfelületek helyét. A folyamatos fasor a helyenként szintén acél faveremrácsba kerül, ezzel biztosítva a széles járdán vendéglátó-teraszok kitelepülését. Ezen a szakaszon a kihelyezett padok a zöldkazettákra merőlegesen került elhelyezésre.

A második szakasz park melletti, déli oldalán egy közel négy méteres zöldsáv jön létre, amiben szintén elhelyezésre kerül egy fasor. A zöldfelületek itt is kiemelt mészkő kazettákba kerülnek (a park kialakításával azonos módon).

A burkolt felületbe kerülő fák Stockholm-módszer szerint kerülnek telepítésre. A tetőfelületen, valamint a gyalogos burkolt felületen keletkező csapadékvíz a növényfelületeken, illetve a fák ültetőgödreiben hasznosul. A fák strukturált ültetőközegbe, nagyméretű (12-15 m3) ültetőgödörbe kerülnek telepítésre, amelyben a csapadékvíz bevezetésével közvetlenül a fák gyökeréhez juthat a víz és a gyökerek számára elengedhetetlen levegő is.

A csapadékvíz-hasznosításnak köszönhetően a fák esetén nem szükséges öntözőrendszer telepítése, így a karbantartás lényegesen gazdaságosabb, míg a zöldfelületek automata öntözést tervezünk.

2023

Környezetrendezési koncepcióterv

Megbízó: Budapest Közlekedési Központ Zrt.

Konzorciumi partner: Főmterv Zrt. (útterv, forgalomtechnika, közműterv, világítási terv)

Tájépítész tervező: Korzó Tervezési Stúdió Kft.

Látványterv: Kiss János (VR Works)

Területnagyság: 12000 m2

Hasonló munkák

ÚJPALOTA, KÖZÖSSÉGI HÁZ ÉS FŐ TÉR

 

Koncepciónk szerint a terület akkor válik valóban a városrész főterévé, ha városias, urbánus jellege erősödik; multifunkcionálisan lesz használható; a felújított funkciók sokkal nagyobb vonzáskörrel bírnak majd; valamint a tér és épületei emblematikusak lesznek.

Az urbánus tér kialakításának elsődleges szempontja, hogy a környező épületek építészeti minősége megfelelő legyen, azok a mai elvárásoknak megfelelő szolgáltatást és közösségi színteret nyújtsanak. A térnek sokoldalúan használhatónak kell lennie, minél több funkciónak kell megjelennie, amely egyre több embert vonz.

A multifunkcionálisan használható főtér amellett, hogy változatos kínálatot képes nyújtani, fontos, hogy kellően rugalmasan alakítható legyen (különböző méretű rendezvények, kiállítások, téli-, nyári időszak elvárásai). Színteret szükséges nyújtani a helyi embereknek a saját közösségi, művészeti, kulturális életük megszervezésére.

A téren elhelyezett funkciók típusa és az új minőségi színvonal által a tér vonzáskörzete jelentősen bővülhet, így széles társadalmi, szociális és nemzeti réteget képes vonzani. Alapvető feladat volt az elöregedő lakossági összetétel arányának átfordítása, és a fiatalok számára vonzó közösségi tér megteremtése.

Az épületnek és a térnek emblematikusnak kell lennie, egy új jelképpé kell válnia, amely bárki számára könnyen felismerhető. A közösségi háznak és a térnek új egységet kell képeznie, úgy, hogy a lakók sajátjuknak érezzék, érzéseik, személyiségük, vágyaik kifejeződésre jussanak.

2011


Ötletpályázat, megvétel


Kiíró: Budapest XV. Kerület Önkormányzata

Építész: Csízy László

Területnagyság: 21 000 m2

HASONLÓ MUNKÁK

JÁK, TURISZTIKAI FEJLESZTÉS

 

A templomkert tájépítészeti tervezése a pályázati tervre támaszkodik, annak formavilágát, vezérelveit megtartva. Az I. ütemben a fő látnivalók – Szent György Apátsági templom, Szent Jakab keresztelőkápolna, Folnay-kapu - bemutatására szolgáló sétány, a templom előtti tér kialakítása, a kálvária elhelyezése, a templomdomb és templomkert újragondolása volt az elsődleges feladat.

Koncepciónk figyelembe veszi a terület természeti és terepi adottságait, a meglévő és megőrzendő funkciók körét, továbbá szem előtt tartja a tervezett turisztikai funkció elvárásait.

A tervezés során olyan kertterületeket hoztunk létre, amelyek terepi és funkcionális jellemzői illeszkednek a megújuló funkcióhoz azzal együtt, hogy a hagyományos használat és használók (hívek, iskolások, lakosság) igényeit egyaránt kielégíti. A koncepció alapját a templom megközelítési irányai, a meglévő megszokott, illetve a tervezett látogatói útvonal egyaránt meghatározza. A hangsúlyos pontokon leülési lehetőség biztosításával teresedések jönnek létre. A kertek megjelenése követi a meglévő épületek és a tervezett látogatóközpont formavilágát, melyre a lendületes vonalvezetés jellemző.

Fotók forrása: PÉTERFFY + DŐRY architects Kft., MTI, www.hellovidek.hu

2021-2022

Környezetrendezési kiviteli terv


Megbízó: Szombathelyi Egyházmegye

Generáltervező: PÉTERFFY + DŐRY architects Kft.

Tájépítész tervező: Korzó Tervezési Stúdió Kft.

Területnagyság: 10 000 m2

SZÉCHENYI ISTVÁN TÉR

 

BUDAPEST – A SZÉCHENYI LÁNCHÍDHOZ ÉS A BUDAI VÁRALAGÚTHOZ KAPCSOLÓDÓ KÖZTERÜLETEK REKONSTRUKCIÓJA ÉS FEJLESZTÉSE

A Széchenyi tér áttervezése során alapvető elvárás volt, hogy a történelmi örökség és a meglévő, értékes zöldfelületi, kultúrtörténeti és építészeti adottságok figyelembevételével a jelenlegi közlekedési struktúra átrendezésével, új, egységes arculatú emblematikus köztér jöjjön létre. Az új köztéri struktúrában a zöldfelület továbbra is jelentős hangsúllyal bír, a gyalogos átközlekedés és tartózkodás pedig új, magas színvonalú minőségi szintet érhet el.

A Széchenyi István tér átformálása a történeti térképek alapján készült: az 1908 körüli három zöldfelületi folt került megjelenítésre az új térrendszerben is, a Zrínyi és a Mérleg utca tengelye pedig átvezetésre kerül a Széchenyi Lánchíd irányába. A tér kialakítása a határoló öt jelentős épülettömb ritmusát tükrözi: ennek megfelelően az Akadémia előtt jelentős burkolt felület alakul ki, a Roosevelt irodaház, a Gresham palota és a Belügyminisztérium előtt egy-egy kisebb zöldfelület-folt jön létre. A Lánchíd előtt is burkolt terület alakul ki, amely hosszú ülőfelülettel zárul. A Széchenyi Lánchídra vezető közlekedési útvonal által generált aszimmetriát a híd északi oldalán, a Zrínyi utca tengelyében egy vízjáték ellenpontozza. A fő tervezési irányelveket a 2015-ben tervpályázaton I. helyezést nyert pályaművünk rögzítette, a jelen tervezési diszpozíció alapján a pályázati munkához képest a zöldfelületek jelentős növelését értük el.

A téren a forgalmi rend átalakítása miatt lehetőség nyílik a gyalogos felületek arányának növelésére, melyek színvonalas utcabútorokkal ellátva, továbbá jelentősen fásítva nem csupán a gyalogos áthaladást könnyítik meg, hanem kellemes tartózkodóhellyé válnak. A két térszervező műalkotás – Gróf Széchenyi István és Deák Ferenc szobra – változatlanul helyben marad a gyepfelületben. A téren a korábbi gépjármű közlekedési peremterületeken fasorok, facsoportok telepítése történik, az eredeti kiterjedt gyepfelületeket díszes virágágyakkal egészülnek ki. A burkolt felületeken a fatelepítés nagyméretű speciális ültetőgödörbe történik, amelyekben a gyalogos felületekre hullott csapadékvíz is bevezetésre kerül.

Funkcionális elrendezés szempontjából a tér két térrészlettel bővül, melyek a gépjárműforgalom alól felszabaduló területeken kapnak helyet: az egyik az MTA homlokzata előtti ünnepélyes teresedés, a másik a Lánchíd előterében kialakult gyalogos terület, amely a nemzeti jelképeinek: a Lánchíd és a várnegyed látványkapcsolata miatt országos jelentőségű lokáció.

2023


Környezetrendezési engedélyezési terv


Megbízó: Budapest Közlekedési Központ Zrt.

Konzorciumi partner : Főmterv Zrt. (útterv, forgalomtechnika, közműterv, világítási terv)

Tájépítész tervező: Korzó Tervezési Stúdió Kft.

Vízgépészet: Ganz HYDRO Kft.

Látványterv: Kiss János (VR Works)

Területnagyság: 3600 m2

CLARK ÁDÁM TÉR

 

BUDAPEST – A SZÉCHENYI LÁNCHÍDHOZ ÉS A BUDAI VÁRALAGÚTHOZ KAPCSOLÓDÓ KÖZTERÜLETEK REKONSTRUKCIÓJA ÉS FEJLESZTÉSE

A projekt célja, hogy a történelmi örökség és a meglévő adottságok figyelembevételével a jelenlegi közlekedési struktúra átrendezésével, új zöldfelületek kialakításával és a közterületek megújításával egységes arculatú, a szomszédos területekkel harmonizáló, vegyes forgalmú közlekedési csomópont jöjjön létre.

A körfogalom és környezetének kialakításában fokozott hangsúlyt kapott – a Lánchíd és az Alagút alkotta tengelyvonal mentén – a szimmetrikus téralakításra. Fenti szimmetriát erősítik a Lánchíd torkolatánál elhelyezett kandeláberek és fásított, biodiverz virágágyások, továbbá az Alagút utcában a kétoldali fatelepítés.

A körforgalom eredetileg 40 m átmérőjű közepe 21 méterre csökkent, melynek az új reprezentatív virágágyása a Mátyás-templom rózsaablakának mintázatát idézi. A körforgalom területének csökkentése által megnövekedett a gyalogos felületek aránya, melyek új ülőhelyekkel ellátva, évelőkkel és fákkal betelepítve immár közlekedési szerepükön túl pihenő funkciót is betöltenek.

A Budavári Sikló fogadóterének megújításánál elsődleges cél volt, hogy a tér ne csupán áthaladásra szolgáljon, hanem hosszabb tartózkodásra is csábítson. Ennek érdekében a területen árnyékot adó fák, leülésre alkalmas támfallal körülvett növényágyások, kényelmes utcabútorok, párásító berendezések, illetve a meglévőkkel azonos típusú kandeláberek kapnak helyet.

A fogadótér területe erőteljesen lejt a körforgalom irányába. Az eredeti terepviszonyok minimális megváltoztatásával a burkolatról a vizet a favermek felé vezetjük, biztosítva ezzel a telepített fák vízellátását (SFR).

A Lánchíd utca jelen tervezéssel érintett szakasza mintegy befejező eleme a korábban felújított Lánchíd utcának, amely egyben összeköttetést is biztosít a Clark Ádám térrel, illetve közvetve a Fő utcával. Az utca keleti oldalán meglévő MOL Bubi állomás és rollerpont változatlanul a helyén marad. Az utcaszakasz teljes hosszán kétoldali fasor létesül, a Stockholm módszerrel telepített fasor egyedeihez rácsos folyókákkal vezetjük a gyalogos felületekről összegyűjtött csapadékvizet.

2023


Környezetrendezési engedélyezési terv


Megbízó: Budapest Közlekedési Központ Zrt.

Konzorciumi partner : Főmterv Zrt. (útterv, forgalomtechnika, közműterv, világítási terv)

Tájépítész tervező: Korzó Tervezési Stúdió Kft.

Vízgépészet: Ganz HYDRO Kft.

Látványterv: Kiss János (VR Works)

Területnagyság: 9500 m2

DUNA-BUDA, BUDAI DUNA-PART MEGÚJÍTÁSA

 

Tervezőirodánk Budapest Főváros Önkormányzata megbízásából készítette el a Duna-Buda, a budai belvárosi Duna-part megújítása című projekt koncepció- és engedélyezési terveit.

A tervezés célja a főváros budai oldalán, a Duna menti, leromlott állapotú térrészletek felújítása, egy átlátható és igényes közterület-lánc kialakítása.

A tervezési terület három alegységből épül fel: A Felhévíz a legnagyobb zöldfelülettel rendelkező egység, ahol a zöldfelületek megtartásával és megfiatalításával, illetve a különböző funkciók és közlekedési irányok racionalizálásával átlátható, vonzó park alakulhat ki a Margit-híd lábánál. A Bem József téren a forgalmi rendszer átalakításával egybefüggő, gyalogosbarát köztér jöhet létre, míg a Fő utcában a parkolás rendezése egységes fasor telepítését és a gyalogos felületek felértékelését teszi lehetővé.

A tervezés során fontos szempont volt a világörökségi kritériumoknak való megfelelés, illetve olyan kortárs megoldások kiválasztása, melyek segítségével egy ütemezetten megvalósítható beruházás jöhet létre.

2018-2020


Engedélyezési terv


Megbízó: Budapest Város Önkormányzata

Organizáció: Főmterv Zrt.

Vízgépészet: Ganz HYDRO Kft.

Gázellátás: Gázláng Kft.

Közműterv: KÉSZ Kft.

Útterv: Mikroline Kft.

Építéstörténeti kutatás: Rácz Miklós

Elektromos terv: TETRA-COM Kft.

Világörökségi HT.: Urban-lis Kft.

Látványterv: VR Works Kft.

Területnagyság: 87 000 m2

Hasonló munkák

EUTIN TÖRTÉNELMI BELVÁROSA

 

Eutin, amit "észak Weimarának" is szokás nevezni a 18. és 19. században az oldenburgi hercegek rezidenciájaként szolgált, és olyan fontos művészek otthona és munkahelye volt, mint Carl Maria von Weber zeneszerző és Johann Heinrich Wilhelm Tischbein festőművész.

A hercegek 1813-as visszatérése óta Eutin „rózsaváros” néven is ismert, tekintettel a parkokban, előkertekben és a város utcáin található sok rózsabokorra.

A 2016-ban megrendezésre kerülő kertészeti kiállítás kiváló alkalom, hogy Carl Maria von Weber legfontosabb munkája – A bűvös vadász (Der Freischütz) és a rózsa vezérmotívumként jelenjen meg.

 A zene- és a rózsamotívumok a vasútállomástól, a történelmi városközponton keresztül, a város turisztikai látványosságáig, a Nagy Eutini-tóig találhatóak meg, továbbá megjelennek a kertészeti kiállítás különféle területein, a történeti kastélyparkban is. "A bűvös vadász" zenei téma a tervezési területen végigvezető egyedi folyókán tűnik fel hangjegyek formájában. A rózsa motívum a falakon, padokon és egyéb berendezéseken fordulnak elő.

Az út- és térburkolatok kialakítása visszafogott, és nem konkurál a város épületállományával. A burkolatarchitektúra néhány ismétlődő anyagra korlátozódik, például egységes természetes kőfelület hatású betonlapokra, amely egyaránt alkalmas a vegyes forgalmú és a gyalogos felületek számára. A visszafogott burkolati anyaghasználat illeszkedik a leginkább a klasszicista épületállományhoz, egységbe foglalja a különféle alterületeket. Az ajánlott burkolati anyag gazdaságos, akadálymentes és a jövőbeli bővítésekre is egyszerűen felhasználható.

A piactéren és az "Am Rosengarten" utcán inkább a középkori városszerkezet és épületállomány jellemző. Ezeken a területeken a meglévő gránit nagykocka kőburkolat kerül újrafelhasználásra. Az akadálymentességi követelmények biztosítása érdekében a meglévő terméskő kockákat el kell vágni, és a csúszási ellenállás növelése érdekében a felületét lángolni kell.

A turisztikai irányítórendszer az említett egyedi folyókákból áll, amelyek a vezetőhornyoknak köszönhetően a látássérültek eligazodását is segítik. A vonalas elemek kezdő- és végpontjaiban valamint az irányváltásokban a burkolatba ágyazott bronzlapok találhatóak, amelyeken a város térképe jelenik meg, az aktuális tartózkodási hely és a turisztikai látványosságok megjelölésével. Ezek a domborművek a látássérültek számára is kitapinthatóak.

A tervezési területek, amely a vasúti pályaudvartól a történelmi belvároson keresztül a Nagy Eutini-tóig tart az következő helyszínekből tevődik össze: vasúti pályaudvar és az előtte lévő terület, buszpályaudvar, passzázs, keleti és nyugati Peterstraße, piactér, Königstraße, Am Rosengarten utca.

2014


Nyílt szabadtér-tervezési pályázat Eutin történelmi városközpontjának átalakítására


Kiíró: Stadt Eutin

Tájépítész társtervező: Andreas Bunk (Bunk Landschaftsarchitekten Ingenieure Gutachter, Hamburg)

Közlekedésmérnök: Ercsényi Balázs (Főmterv)

Látványterv: Kiss János (VR Works)

Területnagyság: 21 000 m2

HASONLÓ MUNKÁK

BUDAPEST, DÉRI MIKSA UTCA MEGÚJÍTÁSA

 

A koncepció célja egy olyan, gyalogos- és kerékpárosbarát utca kialakítása, amely új zöldfelületeivel, igényes utcabútoraival és rendezett környezetével a térség új „főutcájaként” születhet újjá.

Az utcát és környezetét az elmúlt években elkerülték a jelentősebb átfogó fejlesztések, bár az utcában már megvalósult komolyabb ingatlanberuházás (Júlia-ház) előrevetíti az önkormányzat határozott szándékát a városrész közterületének rehabilitálására. Az utca használhatósága, az térérzet jelentősen átalakul, a gyalogosok számára szélesebb közlekedési terület, a zöldfelületek kialakításával árnyasabb, klimatikus adottságaiban kedvezőbb környezetet hozunk létre.

A javasolt kialakítás alapján a járda teljes terjedelmében a gyalogosoké lesz, a csomópontok forgalombiztonsági szempontok miatt járdaszintre kiemelésre kerülnek, a kihasználhatatlan járdasarkok zöldfelületté válnak, míg a párhuzamos és 45 fokos parkolósáv közötti 4,00 m-es útpálya lehetővé teszi az ellenirányú kerékpáros forgalmat.

A tervezési területen új egységes fasor létesül illetve a járda mentén kiemelt, alacsony gránit kazettákba vegyesen kerülnek cserjék és évelők.

2018


Koncepcióterv


Megbízó: Budapest Főváros VIII. kerület, Józsefvárosi Önkormányzat

Területnagyság: 6620 m2

Hasonó munkák

BUDAPEST, LUDOVIKA TÉR

 

A tervezett térstruktúra alapját a tér történeti úthálózatai adták. A térképeken a fősétány tengelyén túl sugaras-íves vonalban kiinduló kisebb utak, valamint a háromszög sarkában található, nagyobb méretű, félköríves fogadó tér is egyértelműen megfigyelhetőek. Ezek figyelembevételével alakítottuk ki a tervezett úthálózatot, mely a tér alapvető szerkezetét, gerincét is adja egyben.

A diszpozíció szerint megtartandó elemek a fősétány, minden faegyed (átültetés sem megengedett), a téren található szobrok, a metró szellőzője, a kutyafuttató és az évelő díszkert. Ezek mellett szintén megtartandó elemként kellett kezelni a határoló utcák járdáit és támfalait, valamint a kelet felől határoló aszfalt útburkolatot és merőleges parkolókat.

Összességében a tervezett beavatkozások hatására egy történeti alapokon nyugvó, a Ludovika épületeinek méltóságát kiemelő, ugyanakkor modern arculatú városi közpark alakul ki, mely a felhasználói igényekre építve idővel a környékbeliek és az egyetemisták kedvelt tartózkodási helyévé válhat.

2017-2018


Környezetrendezési kiviteli terv


Megbízó: Nemzeti Közszolgálati Egyetem

Területnagyság: 36 000 m2

Hasonó munkák

TÁPIÓBICSKEI TELEPÜLÉSKÖZPONT MEGÚJÍTÁSA

 

A tervezési program során cél a településközpont értékének növelése az esztétikum és a használhatóság tekintetében egyaránt, külön figyelemmel a kulturális potenciál fejlesztésére is. Ennek eredményeként a terület vonzáskörzete kitágulhat, közvetetten növelve a szomszédos ingatlanok, lakóépületek, közterületek értékét is. A kialakuló új piactéren fő cél az egységes megjelenés elérése, a parkolás, szállítás és gyalogos közlekedési kapcsolatok kiszolgálása.

2017


Engedélyezési terv


Megbízó: Tápióbicske Község Önkormányzat

Területnagyság: 2200 m2

Hasonó munkák

1956-OS FORRADALOM LÁNGJA EMLÉKMŰ

 

A Forradalom Lángja emlékmű 1996. október 23-ra készült el fekete színű gránitból, alkotója Lugossy Mária. A monoliton rejtve átvezetett gázvezeték és égőfej biztosítja a takaréklángon, mécsesként egész évben pislákoló, majd az október 23.-november 4. közötti idő intervallumban fellobbanó lángot. Az emlékmű a budapesti Kossuth téren állt hosszú éveken keresztül, mígnem a tér felújítása kapcsán 2013-ban elbontásra került. A Megbízó az emlékmű új helyeként a II. kerületi Nagy Imre teret jelölte ki.

Tájépítész koncepciónk szerint az emlékmű a Fő utcával párhuzamosan áll, így az utcán elhaladó emberek felé fordul, ugyanakkor a Fogház rizalitjának középtengelyére merőleges az elhelyezése. A szobor számára tervezett teresedés világos színű mészkő lapburkolattal burkolt, mely rendezvények, koszorúzások helyszínéül is szolgál. A járda és a burkolt tér között átmeneti zónaként mészkő csíkokat terveztünk, melyek között gyep csíkok futnak. Itt kapott helyet egy faburkolatú egyedi pad is. Az esztétikailag megfelelő eredmény érdekében a járdaburkolat újraaszfaltozása szükséges egy szakaszon.

Térhatárolásra talajtakaró cserjéket, virágzó évelőket és díszfüveket terveztünk, melyek három oldalról ölelik körbe a teresedést. Két új fát is terveztünk a díszérték és az árnyékos felületek növelése céljából. A vizuális konfliktusok elkerülése végett a meglévő kutyafuttatót és a parkoló autókat másfél méter magas sövénnyel határoltuk körbe.

Az emlékműtől délre egy nagyobb, ligetes gyepfelületet terveztünk, ahová a nemrég telepített ginkgo csemetéket raszteres rendszerbe ültettük át. Jóllehet, a terület jelenleg is gyepes borítású, a föld és a gyep felújítása, valamint automata öntözőrendszer kiépítése elengedhetetlen az emlékmű méltó környezetének megteremtéséhez.

2016


Környezetrendezési kiviteli terv


Megbízó: Országgyűlés Hivatala

Területnagyság: 426 m2

Hasonó munkák

Járdafesztivál 2018

 

A Magyar Mérnöki Kamara Innovációs különdíjában részesült három kollegánk, Kriston Tímea, Orbán Orsolya és Szilágyi Lilla Bede Áron közlekedésmérnökkel együtt a Rákóczi út jelenleg kizárólagos közlekedési funkcióját gondolták újra, megkérdőjelezve Budapest legközpontibb területének jelenlegi felhasználási módját. A Blaha Lujza tér és az Erzsébet híd közötti útszakasz közterületté alakul át egy egész nyáron át tartó „Járdafesztivál” keretében, így helyet kapnak vendéglátó teraszok, napozóágyak, színpadok, koncerthelyszínek, és összefüggő zöldfelületek is a Rákóczi út homogén betontengerében.

A projekt kiemelt, ikonikus helyszíne és eleme az Erzsébet híd, ahol egy igazán különleges és Európában egyedülálló hangulatú koncert- és rendezvényhelyszínné alakul át. Konténerek tetejére helyezett vendéglátó teraszokról 360°-os panorámában lehetne gyönyörködni.

2017


Ötletpályázat, innovációs különdíj


Kiíró: Magyar Mérnöki Kamara

Területnagyság: 74 300 m2

HASONLÓ MUNKÁK

RÁKOSPALOTA, VÁROSKÖZPONT

 

A főtér szabadon futó, mégis irányított rendszere fokozatosan nyugszik le és kerül közvetlen közelébe a nagy templomnak. A templomon túl vezet a sportsétány, amely összeköti a Régi Fóti út menti templomokat a főtérrel. A promenád oldalán sportolók szobrai kísérik a sétálót, emlékeztetik azok kitartására, küzdelmére, eredményeire.

Az átmenő sétány tengelyesen egy kapuzatba vezet, mely körül épületek állnak, rendre fegyelmezetten.  Az uszoda és a sportcsarnok épületei egy kültéri pályákkal teli piazzát szegélyeznek. A negyedik oldalról hosszan pillérsor kíséri a teret, itt van a labdarúgó stadion. A lelátó repetitív rendszere magában foglalja a mosdókat és a szórakozáshoz elengedhetetlen büfék sorát. A vip szektor tetszőlegesen bővíthető, a közös lounge tere a sport piazzáról közvetlenül nyílik. A pillérvázas rendszer a lelátóig megépül, ha kell a fedés innen tovább építve kialakítható akár egy későbbi ütemben is. A sportolói öltözők és kiszolgáló területek a stadion fejépületében foglalnak helyet. Szintén itt komplex módon egy több szinten elterülő wellness-fitness központ alakul ki.

A sportcsarnok a benne zajló játék zavartalansága miatt a földszinten tömör homlokzattal rendelkezik, míg a galéria karzatként is szolgáló felső folyosó végig üvegezett. A tanuszoda mindkét oldal irányába üvegfallal kommunikál, átlátást engedve a belső sport piazza és a park között. Az iskola földszinti folyosójának legközelebb pontját egy fedett zárt folyosó köti össze a sportvárossal. Az átlós irányú átközlekedést a földszinten nem szabad akadályozni, ezért az összekötő folyosó már az iskolánál felemelkedik, lábakra áll. A Czabán Samu park szorosan kapcsolódik a sportváros funkcióihoz. Futópálya, extrémsportpálya, mászófal, trambulin, pool szolgálja a modern sportok szerelmeseit.

A sportvárost felfűző sétánytengely végpontja a templomsor, melynek sarkán épül az új lakossági együttműködési ház és játszóház. A különböző közösségi fórumok előkészítését itt végzik, és szimbolikus helyszíne a lakossági kapcsolattartásnak.

2012


Ötletpályázat


Kiíró: Budapest XV. Kerület Önkormányzata

Építész: Csízy László, Borbély András

Közlekedésmérnök: Ercsényi Balázs (Főmterv)

Látvány: Kiss János (VR Works)

Területnagyság: 280 200 m2

HASONLÓ MUNKÁK

BUDAI FONÓDÓ VILLAMOSHÁLÓZAT

 

A 2015-ös év legnagyobb fővárosi beruházása a budai fonódó villamoshálózat kialakítása volt. A projekt célja a több évtizede hiányzó Észak- és Dél-Buda közötti közlekedési kapcsolat megteremtése volt. A korábbi 17-es villamos helyett összesen három villamosjárat: a 19-es, a 41-es és a 61-es közlekedik a Bécsi úton és a Frankel Leó utcában. A beruházás azért kapta a „fonódó” nevet, mert a Margit híd alatt a két sínpár közvetlen egymás mellé kerül, mintegy összefonódik.

A villamospálya több tér mellet is elhalad, amelyek a projekt keretében szintén felújításra, illetve átalakításra kerültek. Tervezőirodánk tervei alapján valósult meg a Bem rakpart, a Germanus Gyula park déli része, a Frankel Leó utca eleje, a Frankel és Török utca közötti teresedés, a Zsigmond tér, továbbá a Zsigmond tér és a Nagyszombat utca közötti komplex környezetrendezés.

A közterek és a peronok felújításával egységes arculat alakult ki, amely várhatóan alapja lesz a hasonló fővárosi közlekedési beruházásoknak. A budai fonódó villamoshálózat megteremtésével nem csupán a közlekedés lett praktikusabb és gyorsabb, hanem megújult közterekkel gazdagodott Buda.

2014-2015


Környezetrendezési kiviteli terv


Megbízó: Budapesti Közlekedési Központ

Generáltervező: Főmterv Zrt.

Látványterv: Kiss János (VR Works)

Területnagyság: 30 000 m2

Bekerülési költség: 520 millió Ft

HASONLÓ MUNKÁK

MÓRICZ ZSIGMOND KÖRTÉR

 

A Móricz Zsigmond körtér Újbuda egyik legfontosabb közlekedési csomópontja. Villamosok, buszok és 2014 tavaszától a 4-es metró megállóhelye.

A körtér tervezése 2001-ben kezdődött, a 4-es metró előrehozott ütemeként. A félig megépült koncepció alapján készültek el a Gomba épületét ölelő íves zöldkazetták és a gyalogos aluljárók egy része.

A 13 éves időszakban mind a megrendelői igények, mind a közlekedési koncepció jelentősen változott. A térnek – amellett, hogy a különféle stílusú térfalakhoz illeszkednie kell – új, biztonságos gyalogos felületet, kellemes tartózkodási helyeket, hívogató zöldfelületet szükséges nyújtania. Az új formátumú, sötét színű térkő összefogja a sokszínű építészeti környezetet, funkcionalitásával átengedi a közlekedőket, alacsony reflexiós adottságával nem vakít, így befogadóvá teszi a tereket, a visszafogott burkolatarchitektúra pedig összeköti a Gomba épületét és a teret. A felszínen megjelenő piros, nagyméretű növénytartók kompozíciója élénk színfoltként jelenik meg a téren.

A tér ebben a pillanatban is jelentős gyalogos forgalmat bonyolít, ám jelenleg már nem csak áthaladásra, hanem pihenésre, szemlélődésre és találkozásra is lehetőséget biztosít. Átlátható és mértéktartó. Nekifeszül a nagyváros sokrétű elvárásainak.

2009-2012


Környezetrendezési kiviteli terv


Megbízó: DBR Metró Projekt Igazgatóság

Generáltervező: Főmterv – Palatium – Uvaterv konzorcium

Kivitelező: Swietelsky Építő Kft.

Területnagyság: 11 500 m2

Bekerülési költség: 330 millió Ft

HASONLÓ MUNKÁK

DÁNSZENTMIKLÓS TELEPÜLÉSKÖZPONTJA

 

A tervezési folyamat során Dánszentmiklós társadalmi, gazdasági, kulturális és környezeti potenciálja növekedési feltételeinek megteremtése volt a cél. Az épített és természeti környezet rendezése életszínvonalbeli fejlődést generál a közvetlen lakókörnyezetben, melynek következtében színvonalas szolgáltatások telepedhetnek meg a területen tovább gerjesztve a többszintű fejlődést. A térképzési koncepciónk célja volt továbbá, olyan önmagukban is teljes értékű teresedések létrehozása, amelyek lehetőséget teremtenek a kulturális élet köztereken való megjelenésének, illetve megélésének. Nem erőltettünk konkrét funkciót ezekre a közösségi helyekre, csak lehetőséget biztosítottunk a különböző szabadidős és kulturális tevékenységeknek.

2010


Környezetrendezési kiviteli terv


Megbízó: Dánszentmiklós Község Önkormányzata

Területnagyság: 11 200 m2

Bekerülési költség: 40 millió Ft

HASONLÓ MUNKÁK

PÉCS, URÁNVÁROS FŐTERE

 

A tervezési terület az Ybl Miklós utca és a Szilárd Leó park, illetve ezek környezete volt. A téralakítás fő irányultsága a Nendtvich Andor utca felől indul az Ybl Miklós utca vonalában a Szilárd Leó park felé. A tér folyamatosan nyílik, a bensőséges térrészektől indulva haladunk a sétányon keresztül a megújult Uránbányász térre, ahol a zárt térfalak megnyitásával rálátást biztosítottunk az épületekre, ezáltal kialakult egy jól tagolható központi teresedés.

Az Ybl Miklós utca tengelyét az Építők útjának torkolata után eltoltuk keleti irányba, annak érdekében, hogy a Mecsek áruház oldalán a posta előtti szakaszon az utcát sétánnyá szélesítsük. Ezáltal a repülés hőseinek emléket állító Obeliszk tengelybe került.

Az Ybl Miklós utca lakóházakkal határolt részén létrehoztunk kisebb teresedéseket, melyek a pihenő funkció mellett helyet biztosítanak ideiglenes kiállítóhelyeknek. A lakóházak közötti földszintes szolgáltató épületeknél funkcióváltást és kiülőteraszok kialakítását javasoltuk. Az Ybl Miklós utca Építők útja és Uránbányász tér közötti szakszán, a tengelyáthelyezés miatt lehetőség nyílt mindkét oldalon fasorral szegélyezett sétány kialakítására. Az Uránbányász tér struktúráját az átközlekedő forgalom határozta meg. Az Esztergár Lajos utca és a posta épülete által kialakuló térátló a legforgalmasabb nyomvonal, ezért ebbe kiemelt kazettákat nem helyeztünk. A tér struktúráját a burkolatarchitektúra változása adja. Az épület előtt induló vizes promenád a másik oldalon álló toronyház mellett halad el, vertikálisan is összekapcsolva a két egységet.

A Szilárd Leó park kialakítása követi az egységes térszervező elvet, azonban a nagyobb kiterjedésű zöldfelületek oldják a határozott vonalakat és lágyítják az épített elemeket. A park optikai középpontjában elhelyezett szoborkert egy interaktív, pihenő, találkozó, kiállítási és játszó hely, szabályos raszterbe elhelyezett ülőfalak, szoborhelyek és nyírott fák geometrikus egysége.

2008


Tervpályázat, II. helyezés


Kiíró: Pécs Város Önkormányzata

Területnagyság: 38 500 m2

HASONLÓ MUNKÁK

ÚJPALOTA, KÖZÖSSÉGI HÁZ ÉS FŐTÉR

 

Koncepciónk szerint a terület akkor válik valóban a városrész főterévé, ha városias, urbánus jellege erősödik; multifunkcionálisan lesz használható; a felújított funkciók sokkal nagyobb vonzáskörrel bírnak majd; valamint a tér és épületei emblematikusak lesznek.

Az urbánus tér kialakításának elsődleges szempontja, hogy a környező épületek építészeti minősége megfelelő legyen, azok a mai elvárásoknak megfelelő szolgáltatást és közösségi színteret nyújtsanak. A térnek sokoldalúan használhatónak kell lennie, minél több funkciónak kell megjelennie, amely egyre több embert vonz.

A multifunkcionálisan használható főtér amellett, hogy változatos kínálatot képes nyújtani, fontos, hogy kellően rugalmasan alakítható legyen (különböző méretű rendezvények, kiállítások, téli-, nyári időszak elvárásai). Színteret szükséges nyújtani a helyi embereknek a saját közösségi, művészeti, kulturális életük megszervezésére.

A téren elhelyezett funkciók típusa és az új minőségi színvonal által a tér vonzáskörzete jelentősen bővülhet, így széles társadalmi, szociális és nemzeti réteget képes vonzani. Alapvető feladat volt az elöregedő lakossági összetétel arányának átfordítása, és a fiatalok számára vonzó közösségi tér megteremtése.

Az épületnek és a térnek emblematikusnak kell lennie, egy új jelképpé kell válnia, amely bárki számára könnyen felismerhető. A közösségi háznak és a térnek új egységet kell képeznie, úgy, hogy a lakók sajátjuknak érezzék, érzéseik, személyiségük, vágyaik kifejeződésre jussanak.

2011


Ötletpályázat, megvétel


Kiíró: Budapest XV. Kerület Önkormányzata

Építész: Csízy László

Területnagyság: 21 000 m2

HASONLÓ MUNKÁK

ÓBUDAI FŐ TÉR MEGÚJÍTÁSA

 

A tervezési folyamat során Óbuda társadalmi, gazdasági, kulturális és környezeti potenciálja növekedési feltételeinek megteremtése volt a cél. A tervezési terület tengelyét a Szentlélek tér felől a Fő tér irányába vezető sétány képezi, amelynek elhelyezkedését a Zichy-kastély melléképületének homlokzata határozza meg, mint a legnagyobb kiterjedésű térfal. A sétány felfűzi és összeköti a különböző teresedéseket és látványelemeket. Az Esernyős szobrok terét a Fő térhez kapcsoltuk mind burkolatában, mind egységes térképzésével. A rávezető sétányok felkészítik az ide látogató embereket a téren várható élmények befogadására.

A Szentlélek tér alapvetően fiatalos, modern utcabútorokat kapott, látogatottságát időszakos kiállítóhelyekkel növeltük. A térre kültéri forgószékeket javasoltunk, amelyek éjszaka szintén világítanak, ezzel még inkább interaktívvá teszik a teret.

A promenád tengelyében hangsúlyos pontokon kutakat helyeztünk el, a sétány ritmusát burkolatsávok erősítik, a kastély melléképületének jelentős tömegét oszlopos növekedésű fákkal lazítottuk.

A Fő tér kialakításakor illeszkedtünk a meglévő térfalakhoz, egy klasszikus megjelenésű, reprezentatív teret alakítottunk ki. A gázfogadó épületét eredeti helyén megtartottuk, hiszen az a tér jelképé vált, átalakítása során ügyelni kell arra, hogy pavilonszerű kialakítást kapjon, hogy akár találkozóhelyként is szolgálhasson.

2008


Ötletpályázat, I. helyezés


Kiíró: Budapest III. Kerület Önkormányzata

Területnagyság: 12 500 m2