Budapest új metróvonalának első szakasza Dél-Budát köti össze a városközponttal. A két végpont között a város életében fontos szerepet játszó tereket, közlekedési csomópontokat érint. 2003-ban a 4-es metró beruházás során előrehozott felszínrendezések készültek a budai oldalon, amelyek figyelembe vették a későbbi metró kialakítását.
Kosztolányi Dezső tér (ZKT) – A kör alaprajzú tér a Feneketlen tó felé nyitott. Ezt a városi kompozíciót adottságként használva a tér alkotóelemeinek rendezésével, a szabályos körforma került kiemelésre. Íves támfalak között kiemelt gyepfelületek készültek, előttük ívesen futó sétánnyal.
Móricz Zsigmond körtér (KKT) – A ’Gomba’ körüli területen az épülethez kapcsolódóan alakultak ki a zöldfelületek. Az íves lakóépület előtti járda mellé alacsony, kis koronájú fákból álló fasor került. A tervezett út másik oldalán 45 cm-re kiemelt díszes növénykazetták találhatók.
Bartók Béla út (ZKT) – A tervezés alapvető célja a Bartók Béla út rehabilitációja és egy városi sétány kialakítása volt, a meglévő fasor megőrzésével és kiegészítésével.
Szent Gellért tér (ZKT) – A villamos tengelyének elhúzását az indokolta, hogy egy későbbi rakparti villamos nyomvonalát tartották fő tervezési szempontnak. Fontos irányelv volt, hogy a szálloda előtt rendezett tér alakuljon ki.
Fővám tér (ZKT) – Kétoldali kerékpársáv létesült a Fővám tér – Vámház körút – Kálvin tér – Múzeum körút útvonalon az Astoriáig. A Budapesti Corvinus Egyetem körülötti zöldfelületeket a metró felszíni berendezéseinek tükrében alakítottuk ki, meghatározó hársfasort telepítve a promenádra és az egyetem mellé.
Vámház körút (KKT) – Újratelepítésre került a korábban létező, körúton végig megjelenő fasor az út két oldalán, kerek faveremrácsokba ültetve, a földfelszíntől lefele elhelyezett közművédő gyűrű beépítésével. A járdaburkolatok a Kálvin térrel megegyezően egyedileg gyártott „K” kövekből és ugyanolyan megjelenésű kiskockakövekből készültek.
Múzeum körút (KKT) – A Múzeum körút teljes átépítése során az útpálya szélességének csökkenésével a járdák kiszélesedtek. A meglévő fasor kiegészítésre került, a fák kerek és U alakú faveremrácsokba kerültek. A járdaburkolat a Vámház körúthoz hasonlóan „K” kőből készült.
2000-2008
Környezetrendezési- (KKT) és zöldfelületi kiviteli tervek (ZKT)
Megbízó: DBR Metró Projekt Igazgatóság
Generáltervező: Főmterv Zrt.
Területnagyság: 26 000 m2
Bekerülési költség: 215 millió Ft